Wednesday 18 April 2012

Perempuan dan tudung.


Assalamualaikum..


Dari tajuk entry aje pon dah tahu aku nak cakap pasal ape kan?perasan ataw tak, sekarang nie makin ramai perempuan yg dah ubah imej ke arah muslimah yg mmg dituntut dalam islam. dan kesannya?semestinya terbaek dari ladang!!


Sape cakap perempuan yang bertudung ni tak open-minded, tak lawa, tak up-to-date dan macam2 tak lah lagi?sebagai kaum hawa, percayalah cakap aku..perempuan tu lagi cantik bila bertudung.for girls yg dah memakai tudung..tahniah n jangan tanggalkan tudung anda kecuali di rumah. membuka tudung kepada bukan muhrim sama seperti membiarkan rambutmu di bakar api neraka. Dalam islam pun mewajibkan kepada seorang perempuan itu untuk menutup aurat kecuali muka dan tapak tangan. ini termasuklah rambut. kerana...bukankah yg tertutup itu lebih baik?


kecantikan wanita tidak tertutup oleh tudungnya.


Memakai tudung tak semestinya perlu bertudung labuh atau berpurdah seperti di negara Arab. yang penting aurat dapat dilindungi sepenuhnya. mungkin ada yang berpendapat, wanita bertudung tak semestinya baik. betul, tapi sekurang2nya dia menjaga dosa orang lelaki yang melihat akan rambutnya. 

Sebagai perkongsian bersama, di sini ada beberapa kesalahan kepada wanita bertudung. bukan niat untuk menghukum, tapi hanya sebagai panduan bersama. mari ubah diri ke arah yang lebih baik. pesanan ini juga untuk diriku yang tak lari dari membuat silap.


kenapa mesti buat salah kalau boleh buat perkara yang betul?

5 comments:

  1. assalamualaikum tuan rumah. lepak sini sat :)

    oh.. aku suka tgk oeg lain bergaya tudung.. tapi aku tak reti :)

    ReplyDelete
  2. wsalam..blh blajar kan?xde mslh punyer..

    ReplyDelete
  3. Hanum,

    :) aku jenis malas ahahaha. kawan aku ckp, tudung aku mcm budak sekolah menengah :p

    ReplyDelete
  4. malas tak boleh bwat apelah beb.xgitu?

    ReplyDelete
  5. try ceket2 dlu lama2 jadi la amalan..peace!

    ReplyDelete